Marina har tillbringat ett år söderöver. Nu kommer hon tillbaka till Kiruna och till de platser där hon varit som barn. Hemkomsten är en resa tillbaka till rötter och ursprung. Den är också ett konfliktfyllt möte med den troende, laestadianska släkten.
Vad gör förlusten av ett språk och ett sammanhang med människan? Skam handlar om omöjlig kärlek, förlusten av språk och identitet men också om längtan efter att duga som man är.
Skam är den tredje och avslutande delen i Sápmitrilogin. De tidigare delarna Stöld och Straff finns även de utgivna i lättlästbearbetning på Vilja förlag.
Ann-Helén Laestadius debuterade som författare 2007 och har sedan dess skrivit flera uppskattade böcker, för såväl yngre som äldre läsare. Hon har även mottagit flera priser.
Jenny Lindblad har bearbetat boken till lättläst. Hon har även bearbetat de tidigare delarna i trilogin.
ArbetstitelSkam (lättläst)
Standardpris349.00
Illustrerad
Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypKartonnage
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder
IsContractProduct
Inlaga
Sidor248
Publiceringsdatum2025-09-19 00:00:00
FörfattareAnn-Helén Laestadius
erpOwnsPrice
Kort BeskrivningMarina har tillbringat ett år söderöver. Nu kommer hon tillbaka till Kiruna och till de platser där hon varit som barn. Hemkomsten är en resa tillbaka till rötter och ursprung. Den är också ett konfliktfyllt möte med den troende, laestadianska släkten...
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct
SeriesTitle
BokinfoStatusCode10